Soweto is nu een echte stad met maar weinig krottenwijken.
Vanmiddag aangekomen in Solitaire.
Onderweg zien we de zon opkomen en dat is een prachtig gezicht.
We reden Zuid-Afrika weer binnen tot in Kwazulu-Natal: emigreren en imigreren.Natuurlijk kwamen we in een file terecht.Om deze huisjes was nauwelijks enige activiteit waarneembaar.De beelden van Robbeneiland herken je direct weer en als je in de gelegenheid bent om de film te zien is dit echt een aanrader.Ook de olifanten kwamen net als de avond ervoor weer tegen.Vanmiddag zijn we nog naar Na, an ku Wildlifecentre geweest.Voor een zoutweg storten ze een laag zout op de rotsige ondergrond en je hebt een weg die heerlijk rijdt.
Onder de linkse burg stroomt de Treur River.
Misschien had het tijdens de reis leuk geweest maar nu als afsluiting van 21 dagen samen reizen, op tijd in de bus en elkaar begrijpen was het een domper.

Eindelijk aangekomen, via de Gate to Paradise pass (?) op 2000 m hoogte, bij de Malealea Lodge.Vreemd als we om half drie- drie uur hadden afgesproken.Onze twee reisvrienden en wij waren de enige Belgen in het gezelschap.Er is geen tijd voor koffie.Nadat we even heerlijk hebben gerelaxt met een drankje, besluiten hobbyhure winterberg we de winkels en restaurantjes te gaan bekijken.In een betere souvenirwinkel vindt Elly een mooi wandkleed dat voor 1800 Rand meegaat naar Nederland.Minder info 25 dagen Zuid-Afrika Compleet Dag 1 Schiphol - Johannesburg.30 uur (1 uur later dan in NL) lokale tijd komen we aan op vliegveld Johannesburg.De temperatuur in de grotten is met 18 graden vrij warm en vochtig.Wij kopen een magneetje.Vanavond weer een heerlijke maaltijd.
Daarom moet men de buitenlandse woorden in een Zuid Afrikaans woord vertalen.
Gelegen aan zee, kamer op twee hoog, groot balkon en mooi uitzicht op zee.

Opstaan.15, ontbijt.00 en koffers voor de deur, vertrek.45 uur.
De huid (kleuren en patroon) van speciaal kaarsvet, wordt om een gewone standaard melkwitte kaarsvetkern gekneed en door de warmte versmolten.
Na het inchecken en uitpakken gaan we naar de hotsprings.